Oj oj!

Ojoj nu var det länge sedan man skrev! Men det har varit lite fullt upp här i Uppsala! Eller iaf på mitt jobb.. Jobbade mån,tis,ons ledig torsdag, jobbade fre,lör,sön ledig måndag o nu jobbar jag tis,ons,tor.... mkt jobb men ändå gott!

I helgen kommer morshan upp hit! ÄNTLIGEN! vad vi har trixat för att hitta någon ledig helg o det har varit pusslit men nu så, nu kommer hon på fredag till söndag! (: Ska bli skojigt! Dock vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på mer än att gå på Söndagsmötet o gå till det självklara Ikea för att äta lunch.. :P hehe. Får la hitta på något vettigt! ^^

Idag så har jag sovit 3 timmar... upp kl 5 - iväg till jobbet, jobba till 14, tränade någon timme, dusch, hämta min cykel, städa, somnade på soffan, snackade med Carro och nu ska jag sätta på en film innan det är dax att sova! Dagen i en enda mening, inte illa men fyyy vad tråkigt det här är i längden! Den enda jag inte har gjort i skillnad mot alla andra dagar är att spela piano.... jag ska inte bli panssionär! Så mycket har jag kommit fram till! Ap tråkigt! O om jag blir det (vilket de flesta brukar bli vid åldern av 60..) så ska jag vara en aktiv panssio!

Mission på heltid vore inte helt fel? ;) Faktiskt så har jag blivit jätte sugen på att dra ut någonstans (eller jag har ett land i skallen men ska inte riktigt dela det än...) på mission nu i Augusti! Är ändå ledig då o jag vill ut till något land o kötta i den Helige Ande!! Vill inte/orkar inte sitta här o vänta tills det börjar växa mossa på mig... eller vänta tills det är November på missionspraktik. Iaf, jag vill hitta på något, åka någonstans o prata om Jesus i Augusti! Vore inte helt fel om du frågar mig! :)
O jo btw, jag vet att jag kan ha mission där jag är, det gör jag varje dag! För någon dag sedan så hände något som var det rätt roligt faktiskt, jag fick mer tid på schemat att ha rast så när jag satt där o käka så var det en (av 10 andra) som frågade i princip om jag var Kristen. Det blev hel tyst i hela fika rumet o varenda kotte vände sig mot mig (TACK GUD!) o jag sa ja (självklart!) o sa att jag studerade på en bibelskola för att lära känna Jesus mer. Direkt kom det 20 frågor! Seriöst! Det var liksom fråga ifrån person nr 1 o direkt när hon var klar med sin fråga så frågade person nr 2 något helt annat o sedan frågade person nr 3 något helt annat! Haha! Så i 40 min (som min rast var på) så fick jag sitta där o besvara frågor om kristen tro, dela mitt vittnesbörd (om hur jag blev kristen alltså) och fick ge dem en inblick i att Gud är vår Far! Alltså, de hade väldigt mycket frågor om 10 Guds bud - enkelt att förklara varför de finns där faktiskt, vi kristna kronglar bara till det för oss själva - så jag berättade att det är precis som våra föräldrar som älskar oss så mycket att de inte vill att vi ska bli skadade, sårade eller liknande. Vad gör de? Jo de sätter upp regler - ex, lägg inte din hand på en varm platta, du bränner dig ju!
O det var hur underbart som helst! Varendra kotte lyssnade, gav frågor och man såg i deras ögon att detta var något nytt, det var något nytt för dem och de var hungriga! - Relation, Jesus, Far? Vaddå? Vad har jag missat? - Typ sådana frågor! Kanonkul att få vittna!

På Gymnasiet så gick jag runt i tre år o bara vittnade och fick vara ett vittne och ett ljus, det var fantastiskt! För grejen var den att efter ett halvår år av vittnande o pekande på Gud ('tjatande' i mina klasskompisas öron x) ) så var det nästan sällan jag som fick komma till dem, det var sällan jag behövde 'smyga' in samtalsämnet för mina klasskompisar o andra för de visste redan att jag var kristen och levde ut min tro till fullo! som sagt, jag behövde nästan aldrig komma till dem - det kom folk till mig ist! O vad frågade dem då? Jo: "Becca, kan du be för mig?" Jag fick verkligen be för människor i enskillda rum om hjälp o styrka i deras liv och allt från himmel o jord o det var så fantastiskt! Jag hoppas verkligen att det kommer ske samma sak här på mitt jobb!! De vet ju att jag är Kristen och att jag lever ut den kristna tron (vilket deras hakan vara nästan nere i golvet när man sa att man var oskuld och dessutom inte tänker ha sex före äktenskap och att jag dessutom inte dricker mig full! alltid en rolig reaktion att se! ) som kanske alla inte gör. Iaf, det var fantastiskt och nu är det bara att fortsätta att peppra, I LÖÖÖV IT!

Nepp, nu ska jag väll sätta igång den däringa filmen så jag hinner somna innan kl 2 inatt eller vad det nu var som jag somnade igår.

Livet leker, ciao!


Dagens foto!

Fridens!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0