Besök!

NU den här helgen så har jag fått besök utav min underbara moder! Helt otroligt vad roligt man kan ha det när man visar staden man har flyttat till, shoppas som två galningar o så är det prat i ett! Antingen har jag  något att berätta eller så har hon det, likheten är bara ett stenkast bort ifrån varann! Det är rätt galet vad lika man kan vara, mor o dotter. O ja, jag har saknat henne så som ni kanske hör! :P Hehe.
Min mamma fanns ju där som min bästa vän de 9 åren jag var mobbad. Det var inte förens efter mobbningen jag blev mindre "mammas lilla mors gris" o blev mer "mammas självständiga dotter." Men bara för att man har blivit självständig så betyder det inte att man växer ifrån ens mamma! hehe.

träffade en god vän till mig idag när jag o morshan skulle till stan. Lite roligt, han skrattade o sa: Se bara på dig Becca! Det är en annan typ av glädje, kinderna är rosa o du skiner som en sol, det är mamma kärlek det där! Haha. Inya i ett nötskal! Ska se sådan där glädje o lägga fram det på bordet, riktigt roligt att höra!

Dock så åker hon i morgon, men möte först och sedan lunch så jag har lite tid kvar! O dessutom så är det bara någon månad igen sen kommer jag ju hem till Falköping en sväng! :P Härligt! :)

Btw, från det ena till det andra!
Det där med tålamod.. kan inte någon ge mig tålamod? Please?! haha. Ne men det är ju det där att när Gud talar så vet man att det är viktigt att göra som han säger, han är ju ändå Gud o du är bara en liten människa. O det är alltid så att när jag frågar om något o han säger att jag kan göra det som jag har frågat om ifall jag kan göra MEN (det där 'men'et är inte alltid lika kul.. det är desstumer prövande än kul.. :P ) så är det ju så att jag inte får göra det under en viss tid utan jag måste vänta o hålla på... första veckan funkar la... andra är lite jobbigare... speciellt om man inte har så mycket jobb den veckan... sen kommer vi in på tredje... kära nån! O dessväre så vet man att man måste vänta ett tag till... Tiden går långsamt ibland!
Men faktiskt så är det bara några dagar kvar! Det har varit smärtsamt, hoppfullt, tröstande, ledsamt, andligt o massa massa känslor av olika slag där man vet knappt varken ut eller in! Man visste hur man ville ha det i början, man visste ALLT! Men när tiden börjar närma sig så börjar man förstå att allt kan faktiskt hända efter det där telesamtalet, efter den där fikan och efter det där snacket! Anything! Det betyder att mina planer kan gå i kras lika fort som en jätte krossar en myra.. dear lord help me!

Meeen det är väl det där som är så bra med tiden. Det är det där som är så bra med Gud! Gud vet att iaf jag behövde tid! Tid att tänka på vad man vill, vad man ska säga, vad man ska göra, hur man ska göra det o hur man ska gå till väga med allting. Skit läskigt, men ändå rätt spännande på samma gång!

Jag har verkligen förstått under de här veckorna att det finns mer för mig o vad egentligen det kristna livet handlar om! Så mycket där man har bett i enlighet med Guds vilja, nästa sekund händer det! (inte vinna på triss alltså..) o det bästa är: Den Helige Ande är bara där för att vägleda, forma och uppmuntra! Det betyder att det man ber om till honom tar han hand om, han vägleder mig i mina beslut så det blir rätt, formar mig på vägen och uppmuntrar mig på den väg jag vandrar! Oavästt om vägen är tuff eller lätt! Oavsätt om jag ska vänta o bara låta saker o ting verka (utan att jag påverkar) o sedan låta tiden o Gud göra sitt o dessutom komma närmare Gud under tiden o efter tiden har gått så kan man göra något eller om man inte ska vänta o handla.

Predikaren 3:1 - Allt har sin rättan tid!

Det är rätt sjukt för oavsätt vad så när det har handlat om tålamod så påminns jag ALLTID om det här bibelordet! Varför? Jo inte bara för att jag ska lugna mig o sluta aggera o ist bara vara åskådare o kolla på när pappa jobbar, när Gud gör sitt verk. Ne inte bara det, utan också att man märker att den Helige Ande vägleder en till att ha tålamod, dha formar mig till en tålmodig människa som uppmuntrar mig att se det bästa utav hans verk! O även om allting inte blir så som jag ser o som jag tror så är det ändå så att det blir något bättre, för att jag har verkligen gett det till Gud!

Oavsätt vad det är för situation jag står i nu, så är inte själva det det viktiga (som du märker så är det inte det jag lägger vikten på.) Ne, det jag lägger vikten på är att i varje situation där Gud säger 'vänta' o man verkligen väntar så uppmuntrar den Helige Ande en att hela tiden vänta tills situationen är redo att handlas i! O Dessutom så är det så att Gud vill forma alla människor (inte bara mig) till att ha tålamod, vilket är faktiskt ett utav de problemen vi har som mest! Antingen har man inget tålamod o bara handlar utan att blinka o utan att tänka efter på vad det var man egentligen gjorde o konsekvenserna utav det kan bli jätte stora! Eller så är det så att man säger att man har tålamod o inte går in i en enda fight av diskussion, aggerande eller tillrättanvisande, vilket jag inte kallar att man har tålamod med människor utan det kallar jag feghet, räddsla och fruktan! Det är en LÖGN om du tror att det där med att inte gå in i fighter är tålamod med människor!

Jaja, tålamod, bra gåva men det gäller att vara lyhörd till den Helige Anden så att man vet när man ska backa, vara tyst eller när man ska göra sin röst hörd och aggera! Inte varje dag som man verkligen lyssnar, mest så pratar vi om våra problem till Gud men min fråga är: Hur ska du få svar på dina problem om du inte lyssnar på han som kan ge dig svaren? O dessutom, du säger att du vill lära känna Gud, min fråga är: Hur kan man lära känna någon o ha en relation med någon man inte lyssnar på eller till? Då är det envägskomunication, envägskomunication skapar inga relationer, det skapar bara avlastning.

Gud kommer ställa ett folk på sin högra sida o ett annat på sin vänstra. Han ska vända sig om till en utav sidorna o säga: Vilka är ni? Jag känner er inte, gå bort ifrån mig!

Allt handlar om att Gud har sänt sin son till jorden för att han älskade oss så oerhört mycket, även om han viste att vi skulle döda honom! Av NÅD har Gud låtit sin SON dödas, där sonen TOG VÅRA SYNDER/FEL I DITT O MITT STÄLLE! Du förstår, bibeln säger: Syndens (synd=trottsar Gud, 10 Guds bud gör det synligt för oss vad som är synd.) lön är döden. Detta betyder: Syndar du så kan du inte komma in i himelen, varför? Jo för synden har ett straff o straffet är döden. Men Sonen tog din synd på sig, i sig o DOG I DITT STÄLLE! MEn eftersom sonen i sig själv inte hade syndat så förtjänar han egentligen inte döden o dessutom så är det så att han är Gud o Gud är allsmäktig därför kunde han också få liv igen, återuppstå! Då har vi kommit till den delen där 1) Sonen = Jesus lever. 2) Han kan förlåta oss våra synder för att han har redan betalt syndaskulden med sin död. Men han kan bara förlåta om DU VILL och om du ber honom att göra det. 3) När han förlåter oss våra synder så är vi rättfärdiga, vi står i rätten utan synd! Men vi måste också tro på att Jesus är Gud och låta honom bli Herre i våra liv för att vi ska kunna bli formade efter att bli som Jesus, bli som den perfekta människan som har vandrat på denna jord! 4) utan synd i oss och tron i våra hjärtan/frälsta så har vi rätt till himelen, att leva ett EVIGT liv med Gud.

Vill du lära känna Gud? Be då, lyssna på honom och låt honom forma dig! Hur formar han dig? Genom att du lyssnar på hans ord, läser vad han säger till dig! Läser vaddå? Bibeln.

Tacka honom för att han har gett dig liv, ett evigt liv! Lovsjung, sjung sånger till Gud! Står i Psaltaren (bibeln) att Gud tronar på vår lovsång! Alltså, han glädjs av den och litar på den att den är från ditt hjärta, en tacksamhets sång för vad han har gjort!



(Gammal bild!)

Ja, nu blev det predikan men underbart var väl bara det! NU ska jag upp om några timmar till en underbar Gudstjänst! :D Halle-lu-jah!

Fridens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0