Samma person överallt?

Jag har börjat fundera på om man är samma person överallt.

Jag menar, om du skulle inprincip vara i miljöerna som: Skolan, Kyrkan, Hemma och Hos kompisar. Och du träffar en person/en vän till dig i kyrkan så kanske du är på ett sett framför den här vännen. Sedan kanske du träffar den här personen igen typ hos en annan vän. Skulle du vara på samma sätt framför den här personen eller annurlunda?

Om du skulle vara annurlunda mot personen, vad kan det bero på? Miljön, din relation till personen eller vilka du umgås med i sitvationen? (Din omgivning)
Och om du skulle vara annurlunda, är det en mask du använder då? Och är det bra? Vad skyddar du som är så viktigt att andra inte ser? Vi kristna iaf, borde inte vi vara sanna, ärliga och ett ljus? Eller ska vi vara instängda personer som håller ljuset för oss själva, som ljuger och bedrar och är falska?

Jag vet vart jag står och vad jag tänker i dessa frågor. Gör du?


(O btw, jag funderar på att börja spela gitarr igen :) )

Frid. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0